ایجاد جذابیت در محتوای درسی

مهدی بهلولی/ معلم- باید بپذیریم که محیط مدرسه برای دانش آموزان شاد نیست. البته این به معنای آن نیست که محیط مدارس ما غم زده است اما با فضای شاد هم بسیار فاصله داریم. مدارس و محتوای کتاب های درسی بسیار خسته کننده است و هیچ ارتباطی با جامعه و زندگی دانش آموزان ندارد. دانش آموزان ساعت ها در یک فضای بسته نگه داشته می شوند و ساعت ها و زنگ های تدریس هم پشت سر هم است حتی ساختمان مدارس فرسوده است و هیچ جذابیتی برای دانش آموزان ندارد. شما در مدارس غیردولتی هم فضا برای دانش آموزان ندارید هیچ فضایی برای غذا خوردن، استراحت و بازی وجود ندارد. بنابراین باید گفت که دانش آموزان علاقه ای برای ماندن در مدرسه ندارند. پس لازم است در محتوای درسی و نحوه آموزش جذابیت هایی در محیط مدرسه ایجاد شود.

صبحگاه شادتر برگزار شود

سعید معدنی / جامعه شناس- به نظرم می توانیم مدرسه را شاد کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش وجود دارد که اجازه نمی دهد مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاه را شادتر کرد اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه چندان بانشاط نیست.از طرفی متأسفانه دانش آموزان در خانه های کوچک آپارتمانی زندگی می کنند و فضایی برای جنب و جوش ندارند بعد از خانه هم ساعت ها در مدرسه هستند و در مدرسه نیز فضای استاندارد برای فعالیت های دانش آموزان وجود ندارد برای همین دانش آموزان فقط مجبورند در کلاس درس باشند. این وضعیت در مدارس دولتی بسیار بیشتر از مدارس غیردولتی دیده می شود برای همین تا زنگ مدرسه می خورد دانش آموزان دوست دارند زودتر از مدرسه بروند به نظرم مسئولان آموزشی باید درباره فضا و محتوا به طور جدی بازنگری کنند.

معلمان شادی را به دانش آموزان انتقال دهند

احمد بخارایی / جامعه شناس - شادابی و نشاط یک تعریف اجتماعی دارد و در این شادابی یک بالندگی هم نهفته است. فکر نمی کنم مدارس ما شاد باشند. ممکن است در ظاهر دانش آموز بخندد و با دوستش خوش بگذراند اما بسیاری از دانش آموزان هم هستند که علاقه ای به مدرسه رفتن ندارند. این موضوع هم عوامل و دلایل خاصی دارد. فضای مدارس کشور سختگیرانه و نمره محور است و همین سختگیری برای گرفتن نمره موجب می شود که دانش آموز علاقه ای به حضور در کلاس درس نداشته باشد. اگر از دانش آموزان بپرسید کدام زنگ را بیشتر دوست دارید بیشتر آنها جواب می دهند زنگ آخر را، چرا که می دانند بعد از آخرین کلاس می توانند از مدرسه خلاص شوند این زنگ خطر برای مسئولان آموزشی است. برخی از معلمان بی حوصله هستند و خلاقیتی برای شاد کردن کلاس ندارند. فکر می کنم مسئولان آموزش و پرورش باید از معلمان شروع کنند و برای آنها شادابی را تعریف کنند تا آنها این شادی را به دانش آموزان انتقال دهند

مهدی بهلولی/ معلم- باید بپذیریم که محیط مدرسه برای دانش آموزان شاد نیست. البته این به معنای آن نیست که محیط مدارس ما غم زده است اما با فضای شاد هم بسیار فاصله داریم. مدارس و محتوای کتاب های درسی بسیار خسته کننده است و هیچ ارتباطی با جامعه و زندگی دانش آموزان ندارد. دانش آموزان ساعت ها در یک فضای بسته نگه داشته می شوند و ساعت ها و زنگ های تدریس هم پشت سر هم است حتی ساختمان مدارس فرسوده است و هیچ جذابیتی برای دانش آموزان ندارد. شما در مدارس غیردولتی هم فضا برای دانش آموزان ندارید هیچ فضایی برای غذا خوردن، استراحت و بازی وجود ندارد. بنابراین باید گفت که دانش آموزان علاقه ای برای ماندن در مدرسه ندارند. پس لازم است در محتوای درسی و نحوه آموزش جذابیت هایی در محیط مدرسه ایجاد شود.

عوامل ایجاد شادی در مدرسه از منظر صاحب ‌نظران داخلی

عوامل ایجاد شادی در مدرسه از منظر صاحب ‌نظران داخلی

چگونه مدرسه شاد داشته باشيم

راهکار هایی برای داشتن مدرسه امن

دانش ,آموزان ,مدرسه ,هم ,مدارس ,ندارد ,دانش آموزان ,برای دانش ,که محیط ,محیط مدرسه ,ساعت ها ,دانش آموزان ندارد ,نحوه آموزش جذابیت ,محیط مدرسه ایجاد ,دانش آموزان علاقه

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

...Dust of time... کتاب کنکور پایان نامه glbrgtyas وبلاگ فروشگاه دانشجویی نقاشی پشت شیشه مطالب عمومی ریپورتر مرجع تحلیلی سئو حرفه ای